Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.
Projekt pt. „Od zmysłu do umysłu” nr EOG/19/K4/W/0018 realizowany jest w ramach Programu Edukacja, korzysta z dofinansowania o wartości 75,5 tysięcy EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Celem głównym jest budowanie kapitału wiedzy poprzez współpracę instytucjonalną.
W projekcie zostanie opracowany nowy program kształcenia dla systemu edukacji formalnej i pozaformalnej.
Rezultat pracy intelektualnej to program szkolenia dla nieterapeutów – nauczycieli, pracowników opieki społecznej, rodziców i opiekunów, obejmujący część praktyczną z ćwiczeniami możliwymi do zastosowania w warunkach szkolnych bez użycia specjalistycznych pomocy terapeutycznych.
Zintegrowane zmysły to sprawne umysły.
Projekt jest odpowiedzią na potrzebę dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i rozwoju neuromotorycznego, które powodują problemy w nauce i zachowaniu, trudności w podejmowaniu decyzji i akceptowaniu zmian.
Konsekwencją zachowań jest niezrozumienie i wykluczenie.
Projekt stwarza narzędzie dla nauczycieli – nieterapeutów, do zrozumienia podłoża trudności szkolnych i behawioralnych dzieci.
Korzyścią dla dzieci stworzenie warunków do rozwoju potencjału, co umożliwi im w przyszłości pełne włączenie w życie społeczne i zawodowe.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.
I WYNIKI BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W SZKOŁACH -PRTNERACH
W poniższym artykule przedstawiamy wyniki badań przeprowadzonych w szkołach partnerach:
WYNIKI BADAŃ W SZKOŁACH -PARTNERACH
II OMÓWIENIE WYNIKÓW BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH W SZKOŁACH PARTNERACH
W poniższym artykule omawiamy wyniki badan diagnostycznych przeprowadzonych w szkołach -partnerach:
OMÓWIENIE WYNIKÓW BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH W SZKOŁACH -PARTNERACH
III SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI
W zamieszczonych poniżej materiałach przedstawiamy część teoretyczną szkolenia dla nauczycieli nieterapeutów oraz przykłady ćwiczeń do wykorzystania podczas zajęć śródlekcyjnych.
Część teoretyczna
Przykłady ćwiczeń
- w przypadku trudności z orientacją przestrzenną
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1f6lPaH2aDUm9tjKxrudam8isFtjH81Al
2. w przypadku trudności z płynnością czytania i zaburzeniami funkcji okoruchowych
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1WERD29IdNd6js4YK99E47f6I_TjlHXlR
3 . w przypadku nadruchliwości i trudności z koncentracją
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1eScU93bGKokuDV7cpPUv4-OIUNnNrbwR
4. wprzypadku nieprawidłowej postawy siedzącej i stojacej
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1bYcBh4JcE3SyZikdm1YS2y6FekzKepn6